rss اضافه به علاقه مندی ها صفحه خانگی کنید ذخیره صفحه تماس با من بایگانی مطالب صفحه اول
درباره خودم
به وبلاگ لوکس خوش امدید.



موضوعات مطالب
پرستاری
پزشکی
علمی
جالب و خواندنی
حکــایــت
کودکان
آرشيو مطالب
دی 1392
شهريور 1391
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
آذر 1389
آبان 1389
نويسندگان وبلاگ
علی حسینی ده آبادی
پيوندهاي روزانه
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
لينك دوستان
قیمت روز طلا,سکه,ارز در بازار ایران
دیکشنری آنلاین
کانون ادبیات ایران
خبرگزاری کتاب ایران
یک پزشک
دانلود کتابهای صوتی
سایت چراغهای رابطه
کنجکاو
زیبا شو دات کام
ترین ها و رکوردهای جهانی
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران
مرجع دانلود کتابهای پزشکی و پیراپزشکی
سازمان نظام پزشکی شهرستان میبد
سازمان نظام پرستاری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه





[ قالب رايگان ]
دیگر امكانات وبلاگ
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
معرفی وبلاگ به دوستان
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by Night-Skin
تعداد بازديدها :
طراح قالب

طراح قالب : اسحاق مافي

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 81562
تعداد مطالب : 223
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


معرفي صفحه به دوست

نام شما :

ايميل شما :

ايميل دوست شما :

powered bye:
ParseCoders.com

تماس با من
چگونه بدون دارودرماني پوستي سالم داشته باشيم؟ يك رژيم غذايي طلايي براي زيبايي پوست و مو

اگر هميشه در مجلات و سايت‌هاي گوناگون در جستجوي راه كاري براي حفظ سلامت و زيبايي پوست و موي خود هستيد، مي‌توانيد با يك منوي ويژه از سبزي‌ها و ميوه‌ها با روشي سالم و مطمئن به هدف خود دست پيدا كنيد.

 در اين مقاله كارشناسان پوست و تغذيه چند راز مهم را از قلمرو غذاهاي مختلف آشكار ساخته‌اند كه مي‌توانند به حفظ زيبايي پوست و سلامت موهاي شما كمك كنند و از هر گونه لوازم آرايشي و بهداشتي حاوي عصاره‌هاي گياهي رها سازند.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
بدترین جا برای هر چیز كجاست؟

برای مسواك: بدترین محل برای قرار دادن مسواك سینك دستشویی است. البته خود سینك مشكلی ندارد و همه مشكل آن نزدیكی به توالت است.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
اگر به فکر سلول‌های مغزتان هستید امگا3 را فراموش نکنید

اگر قرار باشد یک نسخه خوراکی برای حفظ سلامتی؛ از سلامت قلب و عروق گرفته تا سلامت مو و ناخن تجویز کنیم؛ هرچند می‌توان فهرستی از انواع خوراکی‌ها یا مواد معدنی یا ویتامین‌ها را ردیف کرد، اما شاید هیچ ترکیب غذایی به اندازه‌ امگا3 و امگا6 برای این منظور مفید نباشد. خوراکی‌های حاوی اسید چرب امگا3 و 6 را از دست ندهید ، راز جوانی در مصرف این خوراکی‌ها نهفته است.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
افراط در مصرف کله و پاچه موجب سائیدگی زانو می‌شود

عضوانجمن جامعه جراحان دست و ارتوپدی ایران این تصور که برای پیشگیری از سائیدگی مفصل زانو بایستی غذاهایی مثل پاچه و یا غضروف دامی مصرف کرد را غلط دانست و نسبت به نتیجه عکس این روش غلط هشدار داد.

دکتر سید محسن سعادت جو  در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، گفت:«مشکل سائیدگی زانو بسته به سن وقوع آن مختلف است و عموما و اساسا در اشخاص میانسال بروز می‌کند و بروز این بیماری در بین دو جنس تفاوتی ندارد اما در سنین بعد از میانسالی در زنان به علت تغییرات هورمونی ممکن است بیشتر به این مشکل دچار شوند.»


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
ارتباط نحوه خوابیدن با شخصیت شما

زندگی ما، مقدار خواب ما و به طور کلی نحوه استراحت ما در طول شب به طور غیر محسوسسی با گذر زمان تغییر می کند. با این حال یکی از محققان خواب معتقد است که نحوه خوابیدن ما گویای واقعیاتی در مورد شخصیت ما می باشد.

به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که نحوه خوابیدن افراد به 6 دسته کلی تقسیم می شوند.
نکته جالب در مورد این اظهار نظر این است که انچه در مورد ارتباط نحوه خوابیدن فرد و شخصیت وی بیان می شود کمی غیر قابل انتظار است. 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
7 پیشنهاد ساده برای حل، 7 مشکل دیوانه‌کننده

ما مدت‌هاست فکر می‌کنیم غذا می‌خوریم که سیر شویم. اما طب قدیم، درمان بسیاری از بیماری‌ها را در مواد غذایی ساده یا تغییر بعضی عادت‌های ساده جست‌وجو می کرد. هنوز هم بعضی مشکلات و ناراحتی‌های جسمی را به راحتی خوردن یک لیوان آب، می‌توان درمان کرد. برای اثبات این ادعا هم به توصیه‌های محققان متوسل می‌شویم که برای درمان فوری بعضی از مشکلات و بیماری‌ها، راه‌حل‌هایی طبیعی ارائه کرده‌اند.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
يك رژيم غذايي براي خلاصي از چربي دور شكم

اگر تصميم گرفته‌ايد از چربي اطراف شكم خود خلاص شويد و شكمتان را كوچك كنيد كافيست به چند دستورالعمل ساده كه به تازگي در كتاب جديدي تحت عنوان «رژيم غذايي شكم صاف» ارائه شده است عمل كنيد.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
گوجه فرنگی پخته مانند داروی استاتین (statins ) موجب کاهش کلسترول خون می شود

پژوهشگران علوم پزشکی در  کشور استرالیا  کشف کردند گوجه پخته همان فواید داروی استاتین (statins ) را برای بیمارانی دارد که به کلسترول بالا و یا فشار خون بالا مبتلا هستند.  
    
این تحقیق نشان داد گوجه فرنگی می تواند جایگزین موثری برای استاتین باشد. استاتین ها طبقه ای از داروها هستند که معمولا برای کاهش کلسترول بالا و یا فشار خون بالا که هر دو منجر به بروز بیماری قلبی می شوند، تجویز می شوند.
گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان قوی لیکوپن است. این ماده ، خطر بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد.
آزمایش ها نشان داد پختن گوجه فرنگی میزان جذب لیکوپن آن را افزایش می دهد.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
توانایی های نوزادان بیشتر از آن است که تصور می شد

●  نوزادان می توانند نظم دستوری یک زبان را در چهار ماهگی بیاموزند .

پژوهشگران بخش عصب روانشناسی موسسه ماکس پلانک می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که  نوزادان می توانند نظم دستوری یک زبان جدید را در سن بسیار پایین چهار ماهگی و با سرعت قابل توجهی بیاموزند.
   
    
 آنجلا فریدریچی، رییس بخش عصب روانشناسی موسسه ماکس پلانک و همکارانش در مطالعه ای که توسط این موسسه برای علوم شناخت انسان و مغز در لایپزیگ انجام شد، نشان دادند که مغز نوزادان قادر است در کمتر از ۱۵ دقیقه رابطه های دستوری بین عناصر جمله را آموخته و نسبت به اشتباهاتی که آن قواعد را نادیده بگیرد، واکنش نشان دهد.
این پژوهش با بازپخش ضبط جمله هایی به زبان ایتالیایی برای نوزادان چهار ماهه آلمانی و با اندازه گیری EEG مغز آن ها انجام شد.
بر اساس مقاله پژوهشی انتشار یافته در مجله “پلوس وان”، سرعت یادگیری زبان به وسیله نوزادان، هم والدین و هم پژوهشگران را شگفت زده کرده است.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
کاهش چربی در رژیم غذایی ، خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش می‌دهد

پژوهشگران علوم تغذیه می گویند بررسی های جدید نشان می دهد، رژیم غذایی حاوی چربی اندک، خطر ابتلا به بیماری دیابت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  در یک پژوهش جدید، ۶۹ فرد سالم و یا مبتلا به اضافه وزن که هیچ کدام بیماری دیابت نداشتند، اما در خطر ابتلا بودند، بررسی شدند. از این افراد خواسته شد رژیم‌های غذایی را دنبال کنند که به تدریج از مقدار چربی و کربوهیدرات‌ آنان در مدت هشت هفته کاسته شود.

استاد دپارتمان علوم تغذیه دانشگاه آلاباما گفت: در مدت این هشت هفته معلوم شد، در گروهی که مقدار چربی مصرفی را در رژیم غذایی خود کاهش داده بودند، تحمل گلوکز و حساسیت انسولینی بهبود پیدا کرد و در صورتی که این فاکتور بهبود پیدا کند، در واقع خطر ابتلا به دیابت در فرد کاهش می‌یابد.

 این کارشناسان معتقدند که همین تغییر کوچک در رژیم غذایی روزانه حتی در صورتی که فرد وزن خود را هم کاهش ندهد، می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در پیشگیری از دیابت داشته باشد.

دکتر  گوور همچنین افزود: جنبه خاص و منحصر به فرد این بررسی آن است که این تاثیرات مستقل از کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

وی گفت: برای اکثر مردم کم کردن وزن، کار بسیار دشواری است و ویژگی منحصر به فرد این یافته آن است که توجه به کیفیت رژیم غذایی به جای کمیت آن می‌تواند تاثیر کاملا متفاوتی در کاهش خطر بروز دیابت نوع دوم داشته باشد.

این یافته در مجله تغذیه بالینی منتشر شده است.

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
والدین سیگاری موجب بروز بیماریهای گوناگون در فرزندان خود می شوند

پژوهشگران می گویند نتایج تحقیقات گوناگون نشان می دهد که والدین سیگاری موجب بروز بیماریهای گوناگون در فرزندان خود می شوند .

 نتایج یک تحقیق نشان می دهد پدر و مادر هایی که سیگار می کشند فرزندانشان سنگین تر از دیگران هستند و رفتار های خشن تری از خود نشان می دهند.

البته محققان هنوز نتوانسته اند به طور کامل اثبات کنند که سیگار کشیدن والدین می تواند خطر چاق شدن فرزندان را افزایش دهد اما به هر حال یافته های اخیر به طور غیز مستقیم رابطه بین این دو فاکتور را نشان می دهد. در حقیقت سیگار کشیدن والدین و ابتلا به بیماری های روانی در کودکان به یکدیگر مرتبط اند.

در یک مطالعه جدید دیگر محققان بررسی کردند که چه اتفاقی برای کودکانی می افتد که پدر آنها سیگاری است اما مادرشان سیگار نمی کشد. آنها متوجه شدند فرزندان پدران سیگاری معمولابین سنین ۷ تا۱۱ سال چاق تر از دیگر کودکان هستند.

در تحقیق دوم محققان برزیلی و انگلیسی بعد از انجام مطالعات و در نظر گرفتن دیگر فاکتور های متوجه شدند فرزندان مادرانی که در دوران بارداری سیگار کشیده اند با احتمال بیشتری رفتار های پرخاشگرانه از خود نشان می دهند.

والدین سیگاری و پرفشاری خون در فرزندان
خطرابتلا به پر فشاری خون در کودکانی که والدین سیگاری دارند، بیش از دیگر همسالان آنهاست.

تحقیقات جدید نشان می دهد: دود سیگار والدین، خطر ابتلای کودکان به پرفشاری خون، بیش از ۲۰ درصد افزایش می دهد.

سیگار با داشتن مواد سمی خطرناک، بروز بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های قلبی ـ عروقی و پوکی استخوان را افزایش می دهد .

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه ۶۰۰ هزارنفر به علت قرار گرفتن در خطر دود سیگار دیگران جان خود را از دست می دهند.

همچنین پژوهشگران عنوان می کنند خطر ابتلا به آسم در فرزندان والدین سیگاری  بیشتر از فرزندانی است که والدین غیر سیگاری دارند  .

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
آنچه باید در رابطه با حمله قلبی بدانید

حمله قلبی ( Heart Attack  )  عبارت است از مرگ سلول های عضلانی قلب در اثر کاهش یا توقف جریان خون سرخرگ های قلب . غالباً در افراد بالای ۴۰ سال رخ می دهد. این بیماری در مردان شایع تر است ، اما میزان بروز آن در خانم ها نیز رو به افزایش گذاشته است .

درصورت وقوع چنین حالتی ، باید بدانید که درد خفیف قفسه سینه ، ناراحتی در آرواره ها و… علایم خفیفی هستند که ممکن است نشان از حمله قلبی باشند. اگر این علائم هشدار دهنده را جدی نگرفته و در انجام اقدامات ضروری تأخیر شود، در واقع فرد خود را در معرض خطر حمله قلبی و حتی مرگ قرار داده است .

حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است . از آنجا که اکثر این مرگ و میر ها بدلیل بیماری های کرونری قلبی می باشند، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است .


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده موجب افزایش وزن می شود

پژوهشگران علوم تغذیه در آمریکا دریافته اند مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده موجب افزایش وزن می شود.  
   
دبورا باگس و همکارانش از مرکز اپیدمی شناسی اسلون در دانشگاه بوستون ۵۹ هزار زن آفریقایی- آمریکایی را به مدت ۱۴ سال مورد بررسی قراردادند.
آنها دو الگوی غذایی اصلی را شناسایی کردند که یکی شامل سبزیجات/ میوه بود که سرشار از میوه، سبزیجات، ماهی و غلات می شود و گروه دیگر گوشت قرمز/ غذاهای سرخ شده بود که شامل گوشت قرمز،گوشت فراوری شده، جوجه سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده می شود.
محققان دریافتند زنانی که غذاهای سرشار از میوه و سبزیجات مصرف می کنند در طول این دوره ۱۴ ساله کمتر از زنانی که از این غذاها استفاده نمی کردند دچار اضافه وزن شدند.
به گفته محققان افراد بیشتر تمایل دارند میزان ثابتی غذا بخورند نه اینکه میزان ثابتی کالری جذب کنند.
یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده می تواند به مصرف میزان زیادی کالری منجر شود چرا که این غذاها بیش از میوه و سبزیجات کالری دارند.
نتایج این تحقیقات در نشریه تغذیه بالینی منتشر شده است
 
 
متخصصین تغذیه می گویند شرایط صحیح سرخ کردن غذا به شرح زیر است :

۱- استفاده از روغن مایع برای سرخ کردن ( به میزان ۲-۱ لیتر روغن مایع. بعد ازهر بار مصرف ، روغن غذا را گرفته و آن را دور بریزید زیرا روغن مایع بعد از یک بار سرخ شدن، نباید  برای بار دوم استفاده شود. )

۲- دادن درجه حرارت کامل برای سرخ کردن ( ۳۶۵ درجه فارنهایت یا ۱۸۵ درجه سانتیگراد). باید حرارت برای سرخ کردن کم باشد و غذا به آهستگی سرخ شود. نباید روغن دود کند.

۳- غذا را به قسمت های کوچکی تقسیم کرده و هر دفعه، مقداری از غذا را سرخ کنید.

۴- تکه های غذای سرخ شده را توسط یک انبرک یا سبد سیمی از داخل روغن بردارید ( با قاشق برندارید چون روغن همراه غذا باقی می ماند). سپس آن را فشار دهید تا روغن اضافی خارج شود( این کار را در یک ظرف مشبک انجام دهید نه روی یک دستمال پارچه ای یا کاغذی).

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
تکنیک های جدید به پژوهشگران کمک خواهد کرد تا از سلول های زنده تصویر برداری کنند

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه تکزاس ابزار جدیدی برای بررسی درون مولکول های سلول های زنده ارایه داده اند
 
 توانایی بررسی درون مولکول های زیستی سلول های زنده همیشه موضوع مورد علاقه و رویای محققان بوده است . اکنون محققان با استفاده از ساختار الماس شیوه نوینی را ارایه کرده اند که از این طریق می توان درون مولکول های سلول های زنده را بررسی کرد .
پژوهشگران در دانشگاه تکزاس شیوه ای ابداع کرده اند که با استفاده از نقص خاص در ساختار شبکه الماس، چرخش مولکول های منفرد را شناسایی می کند.

شیوه تصویر برداری MRI در زمان حاضر مزایایی در زمینه مشاهده چرخش مولکولی دارد و می توان با استفاده از این روش تصویر شفاقی از اعضا و بافت های درون بدن ارایه کرد.
با این حال برای دست یابی به تصویر شفاف تری در مورد کارکرد بیماری ها، باید مقیاس و اندازه این تصویر برداری به اندازه مولکول های زیستی منفرد کاهش یابد و در حالی که سلول ها هنوز زنده هستند از آنها تصویر برداری کند.
فیلیپ همرمجری این تحقیقات و استاد مهندسی برق و رایانه گفت: ریشه بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و پیری از سطح مولکولی آغاز می شود .
وی افزود: از این رو اگر بتوانیم ابزاری طراحی کنیم که به ما کمک کند تصویر برداری MRI از مولکول های زیستی منفرد درون سلول های زنده داشته باشیم، به ابزار قدرتمند جدیدی برای تشخیص و در نهایت ارایه درمان هایی برای چنین بیماری های سخت درمانی دست می یابیم.
نتایج این تحقیقات در نشریه فیزیک منتشر شده است.

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
تصویربرداری مغناطیسی ( ام. آر. آی ) از مغز به تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه کمک می کند

 پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که  تصویربرداری مغناطیسی از مغز به تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل اولیه رشد بیماری کمک می کند.
 انجمن آلزایمر تخمین زده که بر مبنای آن ۴/۵ میلیون آمریکایی در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند و هزینه درمان و مراقبت بیماران تا ۲۰ میلیارد دلار تا چهار دهه آینده بالا خواهد رفت.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
ژن ۵ HTT موجب شادی ذاتی انسانها می شود

پژوهشگران می گویند نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که  چرا برخی افراد به طور ذاتی شادتر از دیگران هستند . دانشمندان می گویند  راز این تفاوت علاوه بر الگوی زندگی در ژنها نیز نهفته است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، متخصصان دانشکده لندن می گویند، این راز در ژنی نهفته است که مواد شیمیایی شادی را در مغز آزاد می کند.

این ژن ۵ HTT نامیده می شود که همچنین به چرخه سروتونین در سلولهای عصبی کمک می کند.

سروتونین ماده شیمایی دیگری در مغز است که با خلق و افسردگی در افراد ارتباط دارد. این متخصصان ژن های مربوط به ۲۵۰۰ شرکت کننده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دریافته اند شادترین افراد کسانی هستند که دو نسخه طولانی این ژن را به ارث برده اند.

هم چنین کسانی که کمتر از دیگران می توانند شاد باشند معمولا دو نسخه کوتاه از ژن مزبور را در وراثت خود دارند.

روانپزشکان پیش از این از تاثیر ژن ۵ HTT روی سلامت روان انسان مطلع بودند اما در آزمایشات جدید برای اولین بار مشخص شد که این ژن نقش ابزاری در شکل گیری سطح شادی در افراد دارد.

 سروتونین، کلید  اصلی در بیماری های خلقی است و نقش  شادی بخش طبیعی بدن را بازی می کند .

سروتونین از انتقال دهنده های عصبی است که توسط سلول های عصبی (نورون) دستگاه گوارشی و دستگاه عصبی مرکزی ترشح می شود.

سروتونین بر روی خلق و خو و سایر عملکردهای فیزیولوژیکی بدن از قبیل: تعادل، انرژی، تغذیه، خواب و جفت گیری تاثیر می گذارد.

سروتونین به طور طبیعی از مغز ترشح می شود. اما گاهی حجم آن در خون پایین می آید، زیرا مقداری بازجذب و یا دفع می شود.

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
تا ۹۵ درصد بیماری های اسهال را می توان با مایع درمانی کنترل کرد

دکتر حسین جباری گفت : متاسفانه بیشتر مردم در زمانی که دچار اسهال می شوند به درمان وریدی مانند وصل کردن سرم علاقه مندند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: البته در موارد خاص با تجویز پزشک درمان وریدی اشکالی ندارد اما بیشترین درصد انواع اسهال با مایع درمانی یعنی مصرف ORS قابل کنترل است.
وی در باره مزه بد این مایع توضیح داد: چون این مایع دارای نمک و شکر است مزه خوشایندی ندارد از این رو افراد به خصوص کودکان علاقه ای به خوردن آن ندارند از این رو توصیه می شود قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود تا کاملا سرد شود چون در این صورت پرزهای زبان مزه آن را زیاد متوجه نمی شود.
وی ادامه داد: در اسهال های شدید علاوه بر مایع درمانی از آنتی بیوتیک هم می توان استفاده کرد.
این متخصص عفونی تاکید کرد: اما اصل اساسی در درمان اسهال مایع درمانی است.
وی گفت: یکی از عوامل بروز اسهال عوامل ویروسی و عدم رعایت بهداشت است در حالی که شست و شوی دست قبل از خوردن غذا تا حد بسیار زیادی از بروز اسهال جلوگیری می کند که این مسئله نیاز به آموزش دارد.
جباری با اشاره به مسئله پیشگیری در بروز اسهال افزود: استفاده از دارو برای پیشگیری از اسهال جایگاه زیادی ندارد به جز در موارد خاص که در صورت مشخص شدن اسهال عفونی می توان به اعضای خانواده آنتی بیوتیک تجویز کرد.
وی ادامه داد: اما به طور کلی استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان یا پیشگیری بیماری اسهال جایگاهی ندارد.

جباری افزود: مصرف آب و غذای سالم و داشتن محیطی عاری از میکروب در از بین رفتن و به طور کلی مبتلا نشدن به اسهال نقش بسیار موثری دارد.

 وی گفت: کشور ما از نظر تامین آب آشامیدنی سالم در وضعیت خوبی است در حالی که پوشش آب آشامیدنی سالم در کشور ۹۶ درصد است ، وضعیت غذا و بسته بندی های غذایی نیز در شرایط خوبی است.
وی در ادامه اظهارداشت: کشور ما از لحاظ اپیدمولوژی از بیماری های واگیردار و عفونی به سمت بیماری های غیر واگیر و غیر عفونی در حرکت است.
این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: به طور کلی توجه به بهداشت فردی یکی از دلایل اصلی مبتلا نشدن به اسهال است.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
خودروی افراد عامل اصلی بروز چاقی در آنان است

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند براساس یک تحقیق که توسط پزشکان آمریکایی صورت گرفت این موضوع مشخص شد که خودروی افراد عامل اصلی بروز چاقی در آنان است.

پیش از این نتایج مطالعات گوناگون ارتباط میان عدم فعالیت بدنی  به عنوان عوامل خطر برای میزان بروز و شیوع بیماری ‌ها، همچنین رابطه افزایش فعالیت بدنی و کاهش خطر مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌ های قلبی – عروقی، دیابت نوع ۲، فشار خون و سرطان را نشان داده است .

در تایید این موارد براساس پژوهش آماری جدید که بین سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۷ میلادی در اکثر ایالات آمریکا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که به صورت تقریبی ۹۹ درصد چاقی افراد به صورت سالانه به دلیل استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی است.

استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی باعث می شود تا افراد کمتر به سراغ پیاده روی یا دوچرخه سواری رفته و حتی برای کارهای بسیار روزمره و عادی هم خودروی خود را از پارکینگ بیرون می آورند.

متاسفانه بسیاری از آمریکایی ها برای انجام فعالیت های خود بسیار تنبل بوده و اقدام به پیاده روی نمی کنند.

هم اکنون نزدیک به پنج میلیون آمریکایی به چاقی مزمن مبتلا هستند که البته این میزان نسبت به شش سال گذشته ۱۶/۲ درصد کاهش داشته است.

علاوه براین، پزشکان اعلام کردند که این افراد در روز کمتر از یک کیلومترپیاده روی می کنند، در حالی که مایلند بیشتر فعالیت های خود را با استفاده از خودورهایشان انجام دهند.

پزشکان همواره کم تحرکی را یکی از عوامل خطر بیماری دیابت نوع ۲ عنوان می ‌کنند و معتقدند که در میان عوامل خطر این بیماری مانند سن زیاد، چاقی، سابقه خانوادگی دیابت، سابقه دیابت حاملگی و عدم فعالیت بدنی، تنها فعالیت بدنی و چاقی قابلیت اصلاح دارند

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
چاقی زنان باردار به علت افزایش خطیر کم خونی جنین ، می تواند تاثیر نامطلوب بر رشد مغزی آنان داشته باش

پژوهشگران می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد  نوزادانی که از مادران چاق متولد می شوند در معرض خطر فقر آهن هستند و این کمبود می تواند تاثیر نامطلوبی بر روی رشد مغزی جنین داشته باشد.

 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
پر بودن مثانه می تواند در نتیجه تصمیم گیری شما تاثیر مستقیم داشته باشد

پژوهشگران دانشگاه هلندی «تونت» می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد  افراد با مثانه پر، بهتر می‌توانند تصمیم‌ بگیرند.

 این محققان دریافته‌اند که در یک لحظه، مکانیسم خودداری در مغز در تمام نقاط بدن یک حس خویشتن‌داری را القا می‌کند و به همین خاطر افراد در هنگام پر بودن مثانه چون در وضعیت کنترل قرار می‌گیرند، قادر هستند که تصمیمات مهم‌تر و با ارزش‌تری را اتخاذ کنند و در نتیجه بهتر قضاوت نمایند.

این متخصصان در دانشگاه هلندی «تونت» وضعیت کنترل مثانه را با بخش‌های مشابه در مغز که احساسات مربوط به پاداش و امیال را فعال می‌سازند، مرتبط می‌دانند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که حتی فکر کردن به واژه‌های مربوط به ادرار کردن نیز می‌تواند همین تاثیر را ایجاد کند.

بنابراین تحقیق، مردم در کنترل انگیزش‌های خود برای لذت‌های کوتاه مدت تواناتر هستند و در عین حال هم گزینه‌هایی را انتخاب می‌کنند که در مدت طولانی سود بیشتری برای آنها داشته باشند. به این ترتیب بخشی از مغز که این سیگنال را می‌فرستد نه تنها برای کنترل مثانه بلکه برای خودداری و کنترل در تمام قسمت‌های دیگر فعال می‌شود.

بنابراین فعال شدن مکانیسم خودداری به شما کمک می‌کند که در تصمیم‌گیری‌های خود امیال و پاداش‌های لحظه‌ای را انتخاب نکنید بلکه در عوض به پیامدهای سودمند و بلند مدت انتخاب خود بیندیشید.

گرچه ممکن است نتایج این تحقیق واقعی نباشد اما نوبت بعد اگر خواستید تصمیم‌ مهمی بگیرید، قبل از هر اقدامی ابتدا یک بطری آب بنوشید شاید این ادعا که  ” افراد با مثانه پر، بهتر می‌توانند تصمیم‌ بگیرند “  درست باشد .

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
چاقی در موشها عملکرد عضلات سالم را دچار اختلال می‌کند

 افزایش وزن، عملکرد عضلات طبیعی را مختل می‌کند .
 
نتایج یک بررسیجدید نشان داده است که چاقی در موشها ظاهرا عملکرد عضلات و بافت ماهیچه‌ای سالم رادچار اختلال و نارسایی می‌کند و به همین دلیل در افراد چاق کاهش وزن دشوارمی‌شود.

 زمانى که مقدار کالری دریافت شدهبیشتر از  کالری مصرف شده باشد، چاقى حاصل مى‌شود. عوامل موثر در ایجاد چاقى شاملعوامل ارثى، پرخورى، تغییر سوخت وساز بافت چربى، کاهش تولید گرما (یعنى فرآیندى کهدر آن چربى تولید انرژى مى کند)، کاهش فعالیت جسمى بدون کاهش مقدار غذاى دریافتى وبرخى از داروهاست.

 دکتر رودوف جی. شیلدر، متخصص انجمن فیزیولوژی آمریکا در کالج پزشکی پنسیلوانیاو دستیاران وی بررسی کردند که ماهیچه‌های اسکلتی طبیعی و سالم در پستانداران چگونهدر برابر افزایش وزن واکنش نشان می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان روی ژنی موسوم به تروپونین T آزمایشکردند که کد تولید پروتئین ضروری برای عملکرد عضلانی است.
پزشکان متوجه شدند نحوه بیان و فعالیت این ژن با توجه به وزن بدن فرق می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که چرا قدرت و جابه‌جایی عضلات در افراد چاق دچار اختلالمی‌شود.
این یافته در مجله بیولوژی آزمایشی منتشر شده است.
 

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
چاقى چیست و چه عوارضی دارد ؟

برای تعریف چاقی از نمایه توده بدن (BMI ) استفاده می کنند که که این نمایه از تقسیم وزن ( بر حسب کیلو گرم ) بر حاصل ضرب قد بر حسب متر در خود بدست می آید . برای مثال فردی با قد ۱۷۵ سانتی متر و وزن ۱۰۵ کیلو گرم BMI حدود ۳۴ خواهد داشت .

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
پزشکان می گویند پیاده روی بهترین و سودمندترین فعالیت برای بیماران مبتلا به پارکینسون است.
 
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند مطالعات جدید نشان داده است بیمارانی که از دستگاه تردمیل و با سرعتی متعادل و آرام استفاده می کنند اغلب بیشتر از بیمارانی که ورزش و دویدن سریع را انتخاب می کنند، سود می برند.

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
متن هاي عاشقانه براي روز مادر

 

حکایت سپیده
مادر، تو رفیع ترین داستان حیات منی. تو به من درس زندگی آموختی. تو چون پروانه سوختی و چون شمع گداختی و مهربانانه با سختی های من ساختی. مادر، ستاره ها نمایی از نگاه توست و مهتاب پرتوی از عطوفتت، و سپیده حکایتی از صداقتت. قلم از نگارش شُکوه تو ناتوان است و هزاران شعر در ستایش مدح تو اندک. مادر، اگر نمی توانم کوشش هایت را ارج نهم و محبت هایت را سپاس گزارم، پوزش بی کرانم را همراه با دسته گلی از هزاران تبریک، بپذیر. فروغ تو تا انتهای زمان جاوید و روزت تا پایان روزگار، مبارک باد.

 بهار زندگی
مادر، تو شکوفاتر از بهار، نهالِ تنم را پر از شکوفه کردی و با بارانِ عاطفه های صمیمی، اندوه های قلبم را زدودی و مرهمی از ناز و نوازش بر زخم های زندگی ام نهادی. در «تابستان»های سختی با خنکای عشق و وفای خویش، مددکار مهربان مشکلاتم بودی تا در سایه سارِ آرامش بخش تو، من تمامی دردها و رنج ها را بدرود گویم. با وجود تو، یأس دری به رویم نگشود و زندگی رنگ «پائیز» ناامیدی را ندید. تو در «زمستانِ» مرارت های زندگی، چونان شمع سوختی تا نگذاری رنجش هیچ سختی ستون های تنم را بلرزاند. مادر، ای بهار زندگی، شادترین لبخندها و عمیق ترین سلام های ما، همراه با بهترین درودهای خداوندی، نثار بوستان دل آسمانی ات باد.


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
با تحقیقی تازه 'وجود انرژی تاریک تایید شد'

تلسکوپ آنگلو - استرالین در استرالیا
در یک روش در این تحقیق، الگوی توزیع کهکشان‌ها در فضا اندازه‌گیری شده است
نتایج اولیه یک تحقیق مهم ستاره شناسی که با استفاده از جدیدترین تکنیک‌ها انجام شده است، وجود پدیده رمز آلود انرژی تاریک را تایید کرده است.
انرژی تاریک حدود ۷۴ درصد از جهان را تشکیل می دهد و اثبات وجود آن می تواند توضیح دهد که چرا عالم با شتابی فزاینده در حال انبساط است.

نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
کشف سیارات 'آزاد' که دور هیچ ستاره ای نمی گردند

منجمان ژاپنی ادعا می کنند "سیارات" شناوری را یافته اند که به نظر نمی رسد دور هیچ ستاره ای بگردند.

آنها طی مقاله ای در نشریه "نیچر" نوشتند که 10 شیء آسمانی به اندازه سیاره مشتری را یافته اند که نمی توان آنها را مرتبط با هیچ منظومه ای دانست.

به علاوه به اعتقاد آنها اینگونه اجرام می توانند مثل ستارگان در کهکشان راه شیری فراوان باشند.

وجود این ستارگان با توجه به خمیدگی نور ستارگانی که پشت آنها در فاصله ای دورتر قرار دارند آشکار شد.
براساس نظریه آلبرت آینشتین اجرام آسمانی اگر به اندازه کافی بزرگ باشند می توانند نور را خم کنند. اگر یک شیء بزرگ از برابر یک ستاره دوردست تر رد شود، ممکن است نقش یک عدسی را بازی کند، به طوری که آن ستاره خیلی درخشان تر به نظر برسد.
محققان داده های جمع آوری شده از مطالعات انجام شده با این شیوه از برجستگی مرکز کهکشان راه شیری را بررسی کردند.
آنها شواهد وجود 10 شیء به بزرگی مشتری را که ظاهرا هیچ ستاره ای در فاصله 10 واحد نجومی از آنها دیده می شود پیدا کردند.
یک واحد نجومی فاصله زمین از خورشید است. تحلیل های بعدی آنها را به این نتیجه رساند که بیشتر این اجرام هیچ ستاره مرکزی ندارند.
با توجه به شمار اجرامی از این نوع که محققان در ناحیه مورد مطالعه یافته اند، استنباط آنها این است که این اجرام می توانند بسیار فراوان باشند.
به تخمین آنها شمار این اجرام می تواند دو برابر ستارگانی مثل خورشید باشد که هنوز در مرحله سوزاندن ذخیره سوخت هیدروژن خود هستند.

نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
معلول آمریکایی از طریق تحریک الکتریکی قادر به راه رفتن شد

با استفاده از شیوه جدید، اکنون راب سامرز قادر است برای مدتی کوتاه با استفاده از کمک دیگران راه برود

یک معلول آمریکایی که بر اثر تصادف با اتومبیل از قفسه سینه به پایین فلج شده بود، اکنون با استفاده از شیوه تحریک الکتریکی ستون فقرات قادر است لحظاتی روی پاهایش بایستد.
این مرد که راب سامرز نام دارد حس ایستادن روی پاهایش را "شگفت انگیز" توصیف کرد.
 

نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |
صندلی ویژه کودک در خودرو؛ ضرورت یا تجمل

به هنگام وقوع سوانح رانندگی، کودکان از آسیب پذیرترین سرنشینان خودرو هستند.

پژوهش های فراوانی نشان داده اند که کمربندهای ایمنی معمولی به علت آنکه کودکان از جثه کوچکتری برخوردارند، در هنگام حادثه نمی توانند ایمنی لازم را برای آنها مهیا کند.

 


نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
» شکلات تلخ بخورید زیرا به سلامتی کمک می کند
» صابون های ضد باکتری !
» مردم دنیا بیش از حد نمک مصرف می کنند
» ورزش موثرترین دارو برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری های مزمن است
» از صلوات های نذری تا وصیت نامه ای که تغییر کرد (خاتمی به روایت فرزند)
» خواص فوق العاده ماست
» معرفی 10 منبع جدید انرژی: از ضربان قلب تا روغن تمساح
» ۱۰ پیشرفت مهم پزشکی در سال ۲۰۱۳
» افزایش غیر طبیعی شیوع سرطان در ایران
» همه چیز درباره الماس
» مجردها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟
» مصرف آب پرتقال طبیعی، چهره را زیبا می‌کند
» رنگ ها و نقش آنها در درمان بیماری ها
» اشعه الکترو مغناطیسی مانیتور عوارض سوء بر جنین خانم های باردار ندارد
» ۳ ماده خطرناک در لاک ناخن
» چه عواملی موجب قارچ ناخن می شود؟
» انگور، شیر زمینی که مادر است
» فقط برای این که دوست‌شان داریم
» لوسیون درخشانی مو
» انواع چای
» اعتدال راز استمرار ورزش
» برو دارمِ‌ت
» دندان های سفید
» فواید رابطه زناشویی
» یک روش لاغری جدید که به حرکت دادن ماهیچه‌های بدن نیازی ندارد!
» هشدار: اگر برای کودکان خود لوازم مدرسه میخرید، مراقب این مواد سمی باشید
» چرا مبتلایان به سینوزیت این‌قدر عطسه می‌کنند؟
» مصرف صحیح داروها - نگهداری صحیح داروها - توصیه های دارویی
» هندونه سرخ تابستان
» شلیل میوه لاغری و زیبایی
» کرفس، سلطان سبزی‌ها
» قلب و روح سالم، با ورزش منظم
» استرس باعث افزایش ریزش مو می شود
» روانشناسی رنگ ها
» نجات کودکان سرطانی با اهدای خون بند ناف
» حفاظت پوست در برابر نور آفتاب
» تازه های بیماری اوتیسم یا درخودماندگی
» کشف ارتباط مالاریا و ایمنی بدن بیماران
» حافظه ژنتیکی، میراث دار خاطرات نیاکان
» کاربرد واکسن سل در درمان دیابت
» ۳۴ سال بعد
» نمک حمام و مواد مخدر صنعتی
» میکرب ها در سرتا پای بدن ما!
» شیرینی بیشتر، حافظه کمتر
» سی امین سالگرد بعد از «ایدز»
» ماده مخدر نمک حمام (Bath Salts Drugs) چیست؟
» ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی (آرامش )TranQuility کافئین با مخدر نمک حمام
» سكته قلبي به چه دليل اتفاق مي افتد؟
© 2008 luxe.blogfa.com
Powered By : Blogfa